نردبان کابل چیست؟

  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۳

  • تعداد نظرات: 17

  • تعداد بازدید: 69

  • مدیریت سایت

  • یکی از موارد بسیار مهمی که در هدایت و انتقال کابل های برقی و مخابراتی وجود دارد، حرارت بسیار بالایی می باشد که برخی از آنها از خود تولید می کنند. این حرارت به مرور می تواند به روکش سیم ها آسیب وارد نموده و خطراتی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل از تجهیزات مختلفی برای قرار گرفتن کابل ها بر روی آنها و داشتن تماس با دیوار و تبادل دمایی مناسب استفاده می شود که از مهم ترین آنها می توان به نردبان کابل برقی اشاره نمود. همان طور که از نام این تجهیزات مشخص است؛ سازه ای فلزی شبیه به نردبان است که پله های به کار رفته در آنها از میله های بسیار مقاومی تشکیل شده اند که درون ریل های نصب شده روی جداره های سازه قرار گرفته اند. این میله ها با توجه به نوع نردبان اغلب در فاصله های 25 سانتی متری از یکدیگر قرار گرفته و کابل های برق با بست های مخصوص روی آنها محکم میشوند.

    با توجه به اینکه هدف اصلی از به کار بردن این سازه در فرآیند سیم کشی ساختمان ها، هدایت کابل ها در مسیرهای مختلف عمودی و افقی می باشد و ساختاری شبیه به نردبان دارد، به همین دلیل به آنها لدر کابل
    Cable Ladder نیز گفته می شود.
    نردبان کابل چگونه تولید می‌شود و کاربرد آن چیست؟

    خرید نردبان کابل برای افرادی که در صنعت ساختمان‌سازی فعالیت می‌کنند، امری واجب است. نردبان کابل یک سازه فلزی و بسیار مقاوم است که از آن برای نگهداری و هدایت کابل‌های برق درون اسکلت ساختمان استفاده می‌کنند. از همین رو، مهم است تا خرید نردبان کابل از برند و فروشگاهی معتبر انجام شود؛ چرا که هرگونه ایراد در برق‌کشی ساختمان، می‌تواند امنیت ساکنان آن را تهدید کند. خرید نردبان کابل به صورت آنلاین باید با دقت بیشتری انجام شود. شما می‌توانید با خیال راحت برای خرید نردبان کابل به تابان پارس اطمینان کنید. در این مطلب از تابان پارس، قصد داریم تا شما را با نحوه تولید نردبان کابل مناسب و همچنین خرید اینترنتی آن آشنا کنیم. پس تا انتهای این مطلب با تابان پارس همراه باشید.
    نحوه تولید نردبان کابل

    خرید نردبان کابل با کیفیت، سبب می‌شود تا برق‌کشی ساختمان شما از هر لحاظ به بهترین شکل ممکن انجام شود. در واقع، خرید نردبان کابل مناسب برای امنیت ساختمان شما ضروری است. در این قسمت از مقاله تابان پارس، نحوه تولید نردبان کابل را برای شما توضیح داده‌ایم. در ادامه نیز به شما گفته‌ایم که چگونه می‌توانید با خیال راحت برای خرید نردبان کابل مناسب اقدام کنید. مراحل تولید نردبان کابل به شرح زیر است:
    برش ورق نردبان کابل

    برای تولید نردبان کابل، از ورق‌های فولادی مشکی و یا گالوانیزه فابریک استفاده می‌شود. در مرحله اول از تولید نردبان کابل، این ورق‌ها باید به شکلی مناسب برش خورده شوند. برش قطعات به وسیله دستگاه برش دارای مدار NC و در طول‌های 2 و 3 متر انجام می‌گیرد. شما می‌توانید در خرید نردبان کابل، سایز قطعه را به صورت سفارشی تعیین کنید. متراژ سفارش‌شده‌ای که در زمان خرید نردبان کابل مرسوم است، یک متر گزارش شده است.

    انواع نردبان کابل

    لدرهای مورد استفاده در محیط های صنعتی و مجتمع های مسکونی با توجه به ویژگی ها و شرایط محیط ممکن است با هم تفاوت هایی داشته باشند که اصلی ترین تفاوت در متریال به کار رفته در آنها است. به منظور افزایش مقاومت و طول عمر این سازه ها و همچنین نیاز به قدرت تحمل وزن بالا، برای ساخت بدنه این نردبان ها از فلز استفاده می شود. اغلب فلزات مورد استفاده برای این تجهیزات در برابر نم و رطوبت دچار زنگ زدگی و خوردگی میشوند و به همین دلیل روکشی از روی بر روی آنها قرار میگیرد. به فرآیند روکش دار شدن ورق و سازه های فلزی اصطلاحا گالوانیزه گفته میشود. بر همین اساس دو نوع رایج از نردبان های گالوانیزه کابل برق مورد در بازار موجود می باشند که عبارتند از:

    نردبان کابل گاوانیزه سرد

    ضعیف ترین نوع نردبان کابل برق گالوانیزه نمونه هایی می باشند که بدون حرارت دهی و غوطه ور شدن در حوضچه روی مذاب تولید می شوند. این سازه ها دارای روکش گالوانیزه سرد بوده و از نمک روی برای روکش دار شدن آنها استفاده می شود و به همین دلیل روکش آنها ضخامت زیادی نداشته و در برابر خراشیدگی مقاومت کمی دارند.

    نردبان گالوانیزه گرم

    بهترین و مقاوم ترین لدر کابل برق دارای روکش گالوانیزه گرم می باشند که در مراحل تولید آنها از روی مذاب استفاده شده و پس از وارد شدن ورق های فلزی به آنها، حرارت دهی انجام میشود. نتیجه این روش تولید روکش ضخیم و بسیار مقاومی از روی بر سطح بدنه سازه می باشد که باعث می شود تا در برابر نم و رطوبت، نوسانات دمایی و همچنین خراش مقاوم بوده و طول عمر بالایی نسبت به لدر کابل گالوانیزه سرد داشته باشند.

    لدر کابل گالوانیزه رنگی

    بدنه اصلی این نردبان ها فلزی می باشد، اما بدون روکش گالوانیزه مورد استفاده قرار میگیرند. به منظور حفظ بدنه فلزی در برابر نم و رسوب از رنگ های مخصوص استفاده میشود و به همین دلیل مقاوت بسیار کمی نسبت به لدر کابل گالوانیزه دارند.

    سه نکته مهم درباره نردبان کابل

    نکاتی که قبل از خرید این نوع نردبان باید به آن‌ها توجه کنید و با رعایت آن‌ها می‌توانید با اطمینان بیش‌تری خرید کنید به شرح زیر است :

    تعیین مسیرهای کابل کشی: قبل از شروع نصب کردن این نوع نردبان باید مشخص کرد که سیم‌ها دارای چه مبدا و چه مقصدی می‌باشند. این کار باعث می‌شود تا نیاز ما برای خرید زانویی، سه راهی، چهار راهی و هر گونه اتصالات اضافه، واضح و روشن شود.

    تشخیص و رفع تمامی مخاطرات ایمنی: ابتدا باید مشخص کرد که آیا در محیط امکان آسیب به سیم‌ها و رخ دادن آتش سوزی وجود دارد یا خیر. قبل از خرید نردبان باید هر چیزی را که امنیت ساکنین و سیم‌ها را به خطر می‌اندازد را رفع کرد.

    بررسی محیط: باید محیطی را که قرار است سینی کابل در آن نصب شود را کاملا مورد ارزیابی قرار داد. این کار باعث می‌شود تا ارتفاع مورد نیاز این نوع نردبان و فضای اشتغالی مشخص گردد.

    نصب نردبان کابل

    از این نوع نردبان برای انتقال کابل به داخل کارخانجات و ساختمان مسقف فلزی و در محیط‌ های بیرونی و در مکان‌هایی که دارای سقف است استفاده می‌شود. این نردبان از ورق گالوانیزه تولید می‌شود. مراحل نصب با ترتیب زیر می‌باشد:

    سنجش مواد اولیه مورد نیاز
    انتخاب مسیرها
    استفاده کردن از اتصالات
    فاصله استاندارد میان پایه
    استفاده کردن از پیچ و مهره
    سنجش محیط
    آغاز مراحل نصب
    سنجش محیط :قبل از شروع هر کاری باید محیط کار را از نظر فضا اشتغالی و ارتفاع نصب نردبان مورد بررسی قرار داد.
    آغاز مراحل نصب: بعد از اطمینان از سالم بودن تمامی اتصالات و قطعات باید به سراغ نصب این نوع نردبان رفت. در صورت نصب این نوع نردبان بر روی زمین باید حداقل ۱۰ سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشد و اگر قصد نصب این نوع نردبان بر روی سقف را دارید؛ باید بین ۳۰ الی ۴۰ سانتی متر فاصله را رعایت شود.

    1. 1
    2. 2
    دسته‌ بندی‌ ها :

    نردبان کابل چیست؟

    یکی از موارد بسیار مهمی که در هدایت و انتقال کابل های برقی و مخابراتی وجود دارد، حرارت بسیار بالایی می باشد که برخی از آنها از خود تولید می کنند. این حرارت به مرور می تواند به روکش سیم ها آسیب وارد نموده و خطراتی را به همراه داشته […]

    نقد و بررسی‌ها

    هنوز نقد و بررسی‌ای وجود ندارد

    دیدگاهتان را بنویسید

    آخرین مقالات

    مقالات بیشتر
    فناوران سولار شبکه (سهام خاص)
    شرکت فناوران سولار شبکه, مفتخر است با در اختیار داشتن کادری مجرب در زمینه تولید و تأمین تجهیزات مدیریت کابل (Cable Management) شامل سبد کابل ( استیل و گالوانیزه و …) ، سینی کابل ، نردبان کابل و کف کاذب با تایل فولادی، با بهترین شیوه , کالا و خدمات مورد نیاز مشتریان در این زمینه ها را فراهم نماید. این شرکت توان خود را از نظر کیفی و کمی در تامین تجهیزات و ملزومات تاسیسات برق و دیتا در بسیاری از پروژه های صنعتی ، تجاری ، انفورماتیکی ( دیتا سنترها) به اثبات رسانده و در این راستا افتخار ارائه خدمت به شرکتها و سازمانهای متعدد را در کارنامه خود دارد.
    راه های ارتباطی

    دفتر فروش

    تهران، نارمک، خیابان شهید مدنی، جنب مترو فدک، مجتمع تجاری پالمیرا، واحد 609

    شماره تلفن

    02177851696

    ایمیل رسمی

    Info@SolarNetco.com

    ایمیل دوم

    SolarShabakeh@Gmail.com

    تماس تلفنی